Hvordan jeg manifesterte drømmelivet mitt (og hvorfor det ikke skjedde slik jeg trodde)

Publisert den 25. juni 2026 kl. 15:46

Hvis noen hadde fortalt meg for to år siden at jeg kom til å drive min egen healingklinikk, ha faste kunder, holde eventer, ha et eget fellesskap, jobbe med kjendiser, jobbe i drømmebutikken min og undervise andre i Reiki, hadde jeg sannsynligvis ledd. Jeg hadde knapt nok kapasitet til å takle meg selv og helseproblemene mine på den tiden, og jeg fikk angst bare av å tenke på å dra på butikken. Så at jeg kunne være den typen person som fikk til slike ting var bare utenkelig, rett og slett.

Så, hva har egentlig skjedd siden da? Det har nemlig vært litt av en reise, og i dag tenkte jeg at jeg skulle dele litt av den med dere. Kanskje det kan være av inspirasjon for noen som står i det samme jeg gjorde da.<'3

Det hele startet for to år siden. På den tiden gikk jeg mye rundt og følte at noe manglet. Jeg var i en periode med dyp sorg etter min fars død. Jeg var mye sliten, søkende og usikker på hvilken vei jeg skulle gå. Jeg studerte markedsføring, noe jeg trivdes med, men likevel kjente jeg at det måtte finnes noe mer. Jeg brukte mye av fritiden min på å lese fantasybøker. Bøker om magi, eventyr, andre verdener og skapninger med spesielle evner. Det var min måte å "rømme" litt fra virkeligheten på. 

Så en dag dukket det plutselig opp en video i feeden min (shoutout: @healin.no). En kvinne som jobbet med Reiki, en japansk form for energihealing. Jeg husker at jeg stirret på skjermen og tenkte: «Vent litt … finnes dette faktisk på ekte?» Det føltes som om noe inni meg våknet. Jeg kjente en sterk dragning jeg ikke kunne forklare. Men likevel turte jeg ikke bestille healing time. Det var skummelt, og noe jeg ikke helt forstod. Jeg pratet litt med henne, og det endte med at jeg meldte meg på et kurs et halvt år senere da hun fortalte at det var mulig å helbrede seg selv med Reiki. Og jeg kunne ikke lenger vente. Jeg var desperat etter noe form for endring. Så selv om jeg var skeptisk... redd... usikker. Så visste jeg samtidig at jeg måtte dit. Og det er kanskje det aller viktigste jeg har lært om manifestering:

At manifestering ikke handler om å vite, men om å tørreÅ tørre å ta det første steget før du har alle svarene. Å tørre å følge det som føles riktig, selv når det virker ulogisk. Å tørre å velge hjertet fremfor frykten.

Da jeg satt på Reiki-kurset og skulle innvies, skalv jeg skikkelig. Jeg visste ikke hva som kom til å skje. Men i det øyeblikket damen som var Reiki Mester stod foran meg og holdt hendene mine, kjente jeg noe jeg aldri hadde kjent før. En dyp ubeskrivelig form for kjærlighet og varme som spredte seg gjennom kroppen. En følelse av å komme hjem. Jeg gråt av lettelse. For første gang på veldig lenge, kjente jeg på ren, ren glede. Og selv om jeg ikke kunne forklare det, så visste jeg at livet mitt aldri kom til å bli det samme igjen. 

Det som skjedde etterpå kan jeg bare forklare som magisk. Jeg hadde nå hender som kunne heale, og jeg healet meg selv ved å legge hendene på kroppen min. Litt og litt, hver dag. Det var så behagelig. Så begynte kroppen å detoxe. Jeg måtte gjennom tøffe perioder og følelser, men jeg var positiv oppi det hele. Det føltes bare sååå... riktig. Og ved at jeg fortsatte, begynte livet mitt å endre seg ganske raskt. Jeg selv begynte å forandre meg. Jeg ble friskere, gladere, lettere. Jeg smilte mer. Jeg kom i kontakt med noe større. Jeg begynte å stole mer på meg selv. Jeg begynte å vise hvem jeg var. Jeg begynte å tilby healing til andre, uten forventninger, noe som ga gjenklang. Det ble lettere å stå i tøffe ting. Jeg begynte å dele det jeg brant for. Jeg begynte å si ja til ting som skremte meg. 

Og hver gang jeg gjorde det, åpnet det seg nye dører. Folk kom inn i livet mitt. Muligheter dukket opp. Det som før var skummelt, var nå gøy. Drømmer som tidligere hadde virket umulige ble plutselig virkelighet. Fordi jeg våget å møte dem når de kom. 

Fantasybøkene ble lagt mer på hylla. Misforstå meg rett, jeg elsker fortsatt å lese. Men jeg leser de på en helt annen måte nå. For jeg trenger dem ikke lenger som en flukt fra virkeligheten. Den magien jeg en gang lette etter mellom boksidene, har jeg funnet i mitt eget liv. Magien er rundt oss, i oss, hele tiden. Og det fikk Reiki meg til å gjenkjenne og gi meg plass til å oppleve. Reiki endret livet mitt. Jeg endret livet mitt, med Reiki. Reiki dyttet meg i riktig retning. Reiki minnet meg om hva det betyr å være fri. Å være i balanse. 

Og før jeg visste ordet av det, hadde jeg blitt Reiki Mester Lærer selv, og sto klar til å holde mitt første kurs alene. What?!

Når jeg ser tilbake på det i dag, tror jeg egentlig ikke at jeg manifesterte et drømmeliv. Men heller at jeg manifesterte en ny versjon av meg selv. At jeg turte å utfordre de gamle mønstre mine. At jeg begynte å se på meg selv med mer aksept og verdi. Begynte å oppriktig tro at jeg fortjener å ha det bra. Og at det var denne nye versjonen av meg som skapte livet jeg lever nå. For det var ikke nok å bare drømme, eller... håpe. Jeg måtte også handle. Jeg måtte ta de skumle stegene. Jeg måtte stå i min egen frykt. Jeg måtte utfordre gamle programmeringer og mindsets. Jeg måtte tåle skeptiske blikk. Jeg måtte tåle at folk ikke forstod. Jeg måtte velge meg selv igjen og igjen, og si nei, til det som tappet meg. 

Så hvis du står foran noe som skremmer deg akkurat nå, men samtidig kjenner en liten gnist av nysgjerrighet … Kanskje det er tegnet ditt. 

For noen ganger ligger hele drømmelivet ditt gjemt på den andre siden av et valg du er redd for å ta.

Og min erfaring er at det som ofte vekker nysgjerrigheten din, har gjerne svaret du søker etter.;)...

Jeg er så dypt takknemlig. Takk til alle som har vært en del av denne reisen. Og til alle som skal bli. <'3

“Everything you’ve ever wanted is on the other side of fear.” - George Addair

Legg til kommentar

Kommentarer

Det er ingen kommentarer ennå.